Ronaldo settles libel case with British newspaper

Portugal winger Cristiano Ronaldo settled his libel case Monday

against a British newspaper that claimed he was putting his

recovery from an ankle injury at risk by partying in a Hollywood

nightclub.

Ronaldo’s attorney, Allan Dunlavy, told London’s High Court that

the Daily Telegraph story in July 2008 caused embarrassment,

offense and distress to the player, who was then playing for

Manchester United.

Ronaldo, who moved to Real Madrid the following year, was not in

court.

It was not clear how much Ronaldo received in the settlement,

but Dunlavy said the newspaper has apologized and will pay

substantial damages and the legal costs.

The newspaper accepted it was wrong to claim that on arrival in

Los Angeles, Ronaldo went to a trendy nightclub where he put his

crutches down and moved to the dance floor with four women before

being served champagne.

”I am delighted with this outcome,” Ronaldo said in a

statement. ”I take enormous pride in my professionalism. I treat

my training and recovery from injury very seriously and would never

have drunk and danced in a nightclub without my crutches as the

Daily Telegraph falsely claimed.

”I felt I had no choice but to begin and pursue these legal

proceedings.”

Manchester United manager Alex Ferguson said in a statement that

Ronaldo is ”the consummate professional and he takes his health

and fitness very seriously.”