Cycling

Lance Armstrong and UK paper agree to settlement

Share This Story

   
 

LONDON (AP)

British newspaper The Sunday Times has reached a settlement with Lance Armstrong after suing the disgraced cyclist to recover damages from a libel settlement.

The paper paid Armstrong 300,000 pounds (now about $470,000) in 2006 to settle a case after printing claims that he took performance-enhancing drugs.

But confirmation that Armstrong led a massive doping program on his teams came last year from a U.S. Anti-Doping Agency report, prompting a confession by the American, who was stripped of his seven Tour de France titles.

The Sunday Times announced it was suing Armstrong for around $1.6 million to reclaim the 2006 settlement payment plus interest and legal costs.

In Sunday's editions, the paper said it and the article's authors had reached a ''mutually acceptable final resolution'' with Armstrong, but said the terms are confidential.

It was The Sunday Times chief sports writer David Walsh's co-authored book, ''LA Confidential,'' that detailed Armstrong's role in cycling's doping culture and was serialized by his paper in 2004.

Member Comments

Please note by clicking on "Post comment" you acknowledge that you have read the Terms of Use and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be Polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator.

powered by



FOX SPORTS Videos

Hood: Another black eye for Cycling Posted: Aug 24, 2012
Andrew Hood of Velo News discusses Lance Armstrong's decision to drop his challe...

London Beat: Cyclists take silver in team pursuit Posted: Aug 06, 2012
Cyclists Dotsie Bausch and Jennie Reed join FOXSports.com to talk about their si...

In Focus: Dotsie Bausch Posted: Jul 12, 2012
Laura Okmin tells the triumphant story of track cyclist Dotsie Bausch.

More Than Sports on MSN

Fox Sports Store